Heeft u een vliegticket geboekt bij D-Reizen? Zou u vertrekken vanuit Nederland en heeft u uw ticketgelden niet teruggekregen? Neem deel aan onze collectieve actie.
Volg het stappenplan hieronder en kies daarna de luchtvaartmaatschappij die uw tickets heeft uitgegeven.
Voor u is het belangrijk om te weten dat indien de vlucht door de luchtvaartmaatschappij is geannuleerd, deze de klant moet terugbetalen. Wanneer er een teruggave is geweest aan D-Reizen die vervolgens niet naar de klant is overgemaakt, blijft de luchtvaartmaatschappij volgens Europese regels verantwoordelijk. U kunt van hen teruggave eisen van de kosten.
Hou de vervaldatum van uw claim in de gaten. Deze vervaldatum is gesteld op 2 jaar na uw oorspronkelijke vertrekdatum.
Stuur een aangetekende brief of stuur een e-mail met leesbevestiging (kost geen geld). De voorbeeldbrief krijgt u als u zich hier registreert. Deze documentatie heeft u later ook nodig, dus bewaar dit goed!
Claim bij de curator van het faillissement van D-Reizen via ClaimsAgent.nl. U kunt via deze website een claim indienen bij de curator. U wordt dan schuldeiser en de curator krijgt inzage in het aantal gedupeerden en het verdwenen geld. Verwacht niet teveel van deze claim. Er zijn veel schuldeisers en als consument staat u achteraan in de rij. U heeft de bevestiging van deze claim nodig in een later stadium, dus bewaar de bevestigingsmail goed!
De ACM en ILT zijn instanties die een controlerende rol hebben. Doe een melding via hun websites. Zo krijgen ook deze instanties inzicht in de problematiek bij dit faillissement. ILT stuurt je melding door naar de luchtvaartmaatschappij.
Ervaring leert dat de luchtvaartmaatschappij na verloop van tijd een bericht stuurt om te laten weten dat de melding via bovengenoemde instanties is binnengekomen en dat de betaling reeds aan D-Reizen is gedaan.
Rechtsbijstandsverzekeringen zijn in overleg over een eventuele rechtsgang. Dat kan zijn richting D-Reizen, omdat hun handelen mogelijk strafrechtelijk vervolgbaar is. Of richting de luchtvaartmaatschappij, omdat deze zich niet houdt aan de Europese regels. Dit is best lastig, want er zijn veel luchtvaartmaatschappijen die weigeren te betalen. Heeft u een rechtsbijstandsverzekering die nog niet is ingeschakeld, dan kunt u dit nog proberen. Let wel op de vervaldatum van uw claim. Deze is gesteld op 2 jaar na uw oorspronkelijke vertrekdatum.
Als u bovenstaande stappen heeft gezet, kunt u zich aanmelden bij onze stichting. Wij laten u binnen een week weten wat we voor u kunnen betekenen.
Indien wij u mee kunnen nemen in de collectieve dagvaardingen, heeft u een aantal documenten zeker nodig. Handig als u die alvast bij elkaar zoekt, dat bespoedigt het proces.
Voor persvragen kunt u contact opnemen
via: pers@claimrefund.nl.
(Let op! Dit is geen bezoekadres)
Stichting Claim Refund D-Reizen
p/a Purperreiger 18
1704 XJ Heerhugowaard
Ingeschreven bij de KvK
met nummer 86361503
Website © 2022 ontworpen door Sven Wildschut.