Raad van Toezicht

De Raad van Toezicht bestaat uit vier leden met kennis en vaardigheden op verschillende vlakken. De taak van de Raad van Toezicht is het controleren en adviseren van het bestuur. Ze stellen zich hieronder aan u voor. 

Ronald de Koning 2

Ronald de Koning (voorzitter)

Twee jaar geleden zouden mijn vrouw, ik en onze twee kinderen gaan genieten van een vakantie op Barbados. Covid-19 gooide helaas roet in het eten. Na contact met D-Reizen werd ons beloofd dat ons geld voor de tickets terugbetaald zou worden zodra Britisch Airways deze had terugbetaald. Helaas heeft D-Reizen zich niet aan hun woord gehouden terwijl BA wel uitbetaald had.

Mijn motivatie om mijn steentje bij te dragen aan deze stichting komt dan ook voort uit de boosheid over deze ‘diefstal’ van ons geld. Jammer dat British Airways daar de dupe van zal zijn en niet D-Reizen. Veel vertrouwen heb ik niet in de curatoren van D-Reizen. Het Europees consumentenrecht is volgens ons echter duidelijk wat betreft de rechten van de consumenten. British Airways zal nog een keer moeten betalen.

In het dagelijks leven ben ik al meer dan 30 jaar zelfstandig ondernemer en in die hoedanigheid heb ik veel ervaring met juridische en financiële stukken en kan ik het bestuur goed ondersteunen.

Lucienne Gabeler (1)

Lucienne Gabeler

Ik ben Lucienne Gabeler, 54 jaar.

Van beroep kok en gehandicapten begeleider. Heb in mijn vrije tijd ervaring opgedaan als bestuurslid van stichting en vereniging. 

We hebben 2 zoons en waren 25 jaar getrouwd. Om dat te vieren hadden we voor het hele gezin en aanhang,  6 vliegtickets naar Toronto gekocht om daar familie op te zoeken.

In 2020 ging dat door Covid helaas niet door. Uitstellen vind ik niet erg maar dat ons geld weg is en moeilijk terug te krijgen, kan ik moeilijk verteren. Daarom heb ik me aangesloten bij deze stichting. Met meer gedupeerden hebben we meer kans om serieus genomen te worden.

 
Ina Hoekstra 1

Ina Hoekstra

Ik ben Ina Hoekstra, 62 jaar. Twee jaar geleden was ik op reis naar Australië. Een lang gekoesterde wens ging in vervulling. In de week dat ik bezig was met het verlengen van de reis, kreeg ik mail van Singapore Airlines dat mijn oorspronkelijke vlucht naar Singapore, tussenlanding, gecanceld was en dat was het. Dan kom je in 

een rollercoaster. Contact leggen met Singapore Airlines lukte op geen enkele wijze, 72 uur in de wacht staan en dan maar hopen dat ze je kunnen helpen. Contact met D-reizen gezocht via Whatsapp en telefonisch en dat met een tijdsverschil van + 9 uur. Dan is het tijd voor hun en zijn ze

zo onbeleefd om je er gewoon uit te knikkeren. Uiteindelijk via de ambassade het advies gekregen om zo snel mogelijk een andere terugvlucht te boeken, bij voorkeur over het midden oosten. Zo gezegd zo gedaan. 

Bij thuiskomst direct weer contact opgenomen met D-reizen voor aanvraag van een refund. Rechtstreeks contact met Singapore Airlines was niet mogelijk, omdat er geboekt was via een tussenpersoon. En dan begint het wachten. 

In september/oktober 2020 kreeg ik van D-reizen te horen dat de refund uitbetaald was, maar dat zij in verband met achterstanden dit nog niet konden overmaken naar mij. Het bekende verhaal, niets vast willen leggen op schrift, 10 weken werden 15 weken, dit werd 5 maanden en nog niets. Hoppa daar is de boodschap: D-reizen is failliet. Waar ik bang voor was, door alle vaagheid, komt uit. 

Weer opnieuw alle kanalen bewandelen die maar mogelijk zijn, nergens een kleine opening er wordt alleen naar elkaar gewezen, een ieder trekt zijn handen er van af. 

Rechtvaardigheid en vechter/vasthoudend zijn mijn drives om door te gaan. Om via de curatoren nog wat terug te krijgen is mijns inziens een gelopen race. Toen kwam ik via de media bij de Facebook groep van Claim Refund. Krachten bundelen kan meer gewicht in de schaal leggen. Ik zal blijven “vechten” voor het doel, dit voelt zo onrechtvaardig voor mij.

blanco pasfoto

Marjan Houweling

Lees hier binnenkort het profiel van Marjan.